Onze 10 jaar jonge aanpak heeft honderden professionals enorm geholpen. Zij ervaren onze begeleiding als 'de hele taart in plaats van een puntje'.

 Zo word je de inspirator die je bedoeld bent te zijn.

Onze 10 jaar jonge aanpak heeft honderden professionals enorm geholpen

Employee Assistance Programme

Geschreven door: 

Verleden week maandag mocht ik de Chief Human Resources Officer van een multinational uitleggen wat voor bijzonder werk PK² Selfmanagement doet.

Na enige tijd lachte hij vriendelijk en zei: " Paul your timing is incredible. We have a need for such an Employee Assistance Programme." (EAP)

"Thank you Bob", reageerde ik oprecht en ook oprecht verbaasd. "Can you tell me what you mean by that and how an Employee Assistance Programme should look like?"

Bob vervolgde: "From time to time, most employees will find themselves in a situation where normal coping strategies appear inadequate. The psychological consequences of these have an impact on individuals’ work performance, costing our company in sick-leave and underachievement. EAP's should help protect our investment in our people, promoting wellbeing in the workplace by providing solutions for the human problems that affect our business through constant psychological support for businesses and their people"

Ik was overdonderd. Wat formuleerde deze man helder wat ik al zeven jaar doe. Hoe vaak gebeurt het dat een toekomstige klant jouw werk helderder onder woorden kan brengen dan jij zelf. Ok, engels is niet mijn moedertaal, maar toch.

Fijn dat ik Bob heb leren kennen. Ik kan me nu ook heel helder uitdrukken, althans in het Engels. "Are you still reading Bob? Thanks man for upgrading my elevator speech."

Wellicht is er onder de lezers van deze discussie iemand dit voor mij in het Nederlands kan vertalen op een manier die net zo een krachtige tekst oplevert als de engelse? Mensen, bij voorbaat dank.